למה אופק?

צהרוני אופק מהווים מסגרת מגשרת האמונה על המשכיות חינוכית, מקצועית ואיכותית עבור הילדים והוריהם בסיום יום הלימודים בגן ובבית הספר.
מאחורינו עשיה חינוכית רבת שנים, הכרות מעמיקה בתחום וידע המאפשרים לנו לתת מענה הולם  לילדים בתחום הרגשי, החברתי, הקוגניטיבי, המוטורי והתזונתי, התואם את השלב ההתפתחותי של הילד ומותאם לשעות הצהריים.

כמערכת משלימה אנו יוצרים עבור הילדים פינה חמה, מכילה וחובקת, תוך הקפדה על יחס אישי לכל ילד וילדה ועוטפים אותם בחום ואהבה!


"אני מאמין" – העשייה החינוכית

  • יחס אישי – היעד המרכזי של הצהרון הינו מתן יחס אישי לכל ילד, בתוך התייחסות לעולמו הרגשי והקניית מיומנויות חברתיות בדרך חווייתית ומעשירה.
  • בטיחות ובטחון – בטיחות ובטחון הילדים במסגרות החינוכיות השונות הוא היסוד והבסיס עליו אנו נשענים בכל מתחמי הפעילות.
  • צוותים חינוכיים ראויים, מקצועיים וחמים.
  • תכנים דידקטיים וחינוכיים – הצוות הפדגוגי שוקד על בניית תכנית פדגוגית עשירה ומקצועית.
  • טיפוח מתמיד של המסגרת החינוכית על כל היבטיה.
  • שיתוף, שקיפות ופתיחות כחלק משיתוף פעולה.
  • מחויבות לתזונה בריאה ואיכותית.
  • פיקוח וליווי של אנשי מקצוע.
  • אקלים ואוירה בצהרון – מטרתנו לבנות מסגרות עם אקלים ואוירה נעימים המבטיחים סביבה המאפשרת התפתחות וצמיחה אישית של כל ילד.
  • אנו מאמינים שלסביבה שהילד גדל בה יש השפעה רבה על התפתחות הילד ומיצוי יכולותיו.

תכנית פדגוגית

אנו באופק שמים דגש על תיווך המבוגר ואמונה ביכולתו של הילד ובסקרנותו הטבעית ללמוד ולהתנסות.

התכנית הפדגוגית בצהרונים מתמקדת ביצירותיהם של סופרים ומשוררים שונים המקרינים על עולם התוכן והופכים לסוכני חברות בקרב הילדים. 
אנו בונים תכנית פדגוגית המתמקדת בהעשרת עולמו של הילד ומתאימים את התכנים והפעילויות לגילאי הילדים.
החוברת מאגדת בתוכה סיפורים, שירים, מידע בהתאם לנושא הנלמד, מושגים, משחקים חווייתיים וחברתיים, יצירות, חידות ושעשועונים למיניהם.
התכנים, הסיפורים והפעילויות נכתבים על ידי צוות חינוכי. לכל נושא נכתבת חוברת פעילות, שצוותי הצהרון מקבלים מדי חודש, והם עוברים השתלמויות והדרכה בנושאים הרלוונטיים.

תכנית פדגוגית – סופרים ומשוררים

לאורך השנה נחשפים הילדים ליצירות מפרי עטם של סופרים ומשוררים שונים ומיוחדים הנוגעים בדרך מיוחדת בעולמם של הילדים. מדי חודש מתוודעים הילדים  לעולם תוכן של יוצר מיוחד.

אנו מאמינים כי המפגש עם הספרים מעניק הזדמנות לפעילות מגבשת ומהנה ולשיח על ערכים, המאפשרים לפתוח צוהר לעולם תרבותי רחב . הקריאה בספרות ילדים מעשירה את שפתם ואת דמיונם של הילדים הצעירים.

ספרות הילדים מזמנת מפגש עם התנסויות אנושיות, כמו גם מחשבות, רגשות ושאיפות של הדמויות. בנוסף, היא מאפשרת להם לדון במצבים רגשיים וחברתיים. קריאה עקבית ושיטתית של סיפורים, כבר מהגיל הרך, תורמת להתפתחות הילד מההיבט הרגשי-חברתי וההיבט הקוגניטיבי. הקריאה גורמת הנאה, בונה ידע עולם, מטפחת עניין, מעודדת סקרנות, מפתחת את הדמיון, מעשירה את האוצר הלשוני. מפתחת ביקורתיות ומטמיעה ערכים.

אחת המטרות של סיפור היא לעורר סקרנות, לעורר אסוציאציות רגשיות מתוך עולמו הקרוב של הילד. במהלך הקריאה המשותפת נוכל לתת משמעות רגשית מתחום ניסיונותיו האישיים של הילד: פעילויות, חוויות ורגשות.
ילדים אוהבי ספר יגדלו להיות בוגרים שזהותם יציבה ואופקיהם רחבים, ילדים שיגדלו להיות אנשים אוהבי אדם. חשיפת הילדים לספרות איכותית למטרות  העשרה והנאה  תקדם את הילדים, באמצעות החוויה, לקריאה וללמידה, אנו שואפים לחבב על הילדים את הקריאה ואת עולם הספרים ולהנחיל להם את אהבת הקריאה ואת אהבת הספר מגיל צעיר.

דוגמאות ליוצרים עליהם מתבססת תכנית חודשית: לאה גולדברג, מרים רות, דבורה עומר, פאול קור, דתיה בן דור, לוין קיפניס,  נעמי שמר, נירה הראל, רינת הופר,  אריק איינשטיין, עוזי חיטמן,  ועוד.

סביב כל יוצר נבנה "עולם תוכן" שונה המקרין על ערכים שונים שאנו מביאים לידי ביטוי בתכניות, לדוגמה:
  • רינת הופר ( איילת מטיילת, חנן הגנן, שבלול בצנצנת): עיסוק בטבע, קיימות, ומחזור. בדרך כלל נעביר את התכנית זו בסמיכות לט"ו בשבט.
  • דתיה בן דור (תמיד נשאר אני, שנינו יחד): עיסוק בנושא סבלנות וסובלנות, "האני הוא האחר", הפרט והשתייכותו לקבוצה.

התכנית החודשית מוגשת לצוות המפעיל את הצהרון כערכה חודשית מפורטת לפי ימים הכוללת: סיפורים, נושאי שיחה ודיון למפגש, ערכות יצירה מתאימות,  דפי צביעה, וציוד יצירה כנגזרת מהתכנית.
אנו מעדכנים את ההורים בדף מידע חודשי הכולל את נושא התכנית ועיקרי הפעילות הנגזרת ממנה.

תזונה

האוכל מסופק על ידי חברת קייטרינג מהמובילות בארץ, המתמחה בייצור ובאספקת ארוחות צהריים חמות, טעימות, בריאות ומזינות לילדים.

  • הארוחות בפיקוח ובאישור תזונאית מוסמכת, בהתאם להמלצות החדשות של משרד הבריאות.
  • הילדים נהנים מארוחת צהריים חמה, טרייה, המיוצרת מדי יום ביומו, ללא חומרים משרים וללא צבעי מאכל.
  • כל מרכיבי המזון, התבלינים וחמרי הגלם נבחרים בקפידה.
  • המנות מיוצרות בסטריליות מרבית ונארזות במכלים המיועדים לכך.
  • אריזות המזון אינן מכילות ביספינול A וביספינול B.
  • המזון מחולק על ידי נהגים מקצועיים ברכבים מסחריים סגורים ונקיים בעלי רישיון להובלת מזון ממשרד הבריאות.
  • המטבחים נמצאים תחת פיקוח של משרד הבריאות ופועלים על פי תווי תקן.
 

חוגים

במהלך הצהרון נהנים הילדים מחוגי העשרה מגוונים, עם מיטב המדריכים המקצועיים בתחומם.

החוגים נוגעים במגוון תחומי ידע:
  • תאטרון 
  • דרמה 
  • תנועה 
  • ספורט 
  • בעלי חיים
הלמידה נעשית בדרך של התנסות ובאופן חווייתי ומעודדת לאקטיביות חינוכית, המאפשרת לילד להשתתף בתהליך הלמידה.  

צוותי הצהרונים

הצוותים הפועלים בצהרונים מקצועיים, בעלי ניסיון בעבודה בגיל הרך, בצהרונים ובגנים  ונבחרים על ידינו בקפידה. 

העובדים ב"נבחרת אופק" ניחנים בסבלנות וסובלנות, מאור פנים, יכולת להכיל, להאיר ולהעשיר, בעלי אוריינטציה חינוכית, וכמובן אוהבים ילדים!
בשעה שאתם יוצאים לעבודה ולעיסוקיכם, הצוות שלנו עושה הכול כדי שילדכם יקבלו את הטיפול המיטבי.
  • רכזת צהרונים: על כל אזור שהעמותה פועלת בו ממונה רכזת צהרונים אשר מלווה את הצוותים בביקורים מדי יום, וחלק מתפקידה ליווי, פיקוח, הנחייה והכוונה. הרכזת  עומדת לרשות ההורים על מנת לתת מענה זמין ומקצועי, להקשיב לתחושות ולרחשי הלב ולפתור בעיות המתרחשות בשגרה.
  • הנחיות צוותים: כחלק מהשגרה מתקיימות הנחיות צוותים אינדיבידואליות וצוותיות.
  • השתלמויות והכשרת צוותים: במהלך השנה ישנן השתלמויות לצוות הגננות והסייעות. ההשתלמויות עוסקות  בתכניות הפדגוגיות החודשיות, ובסדנאות מעשיות לקידום מקצועי והעשרה.   

תכנית הדרכה והשתלמויות לצוותי הצהרונים

אנו דוגלים בקיום השתלמויות לאנשי צוות הצהרון.
מסגרת זו מעניקה מעטפת לעובדות מצד אחד ולמערכת מצד שני.
במפגשים אלו אנו מתווים דרך, מקנים כלים לעבודה שוטפת, ושמים דגש על העצמה אישית, סמכות ואחריות.
נושאים להשתלמויות הצוותים
  • השתלמות ראשונה: בכלל זה, דנים בחוברת הנהלים ובנושאים אלה:
    • סדר יום בצהרון;
    • נוהלי קבלת ילדים; 
    • תזונה: דגש על תרבות אכילה, ובריאות;
    • נהלי בטיחות;
    • נוהל פיזור ילדים;
    • נוהל יציאה לחצר - בדגש על למידה עצמאית, חוקרת ומעשירה;
    • מתן כלים בנושא הסתגלות ילדים למסגרת הבוקר, ומעבר למסגרת הצהרון;
    • סקירת התכנית הפדגוגית, בדגש על משחקי היכרות והשתייכות לקבוצה. 
  • פיתוח מיומנויות אישיות
    • תקשורת בינאישית;
    • התמודדות עם קונפליקטים;
    • עבודת צוות;
    • תקשורת עם ההורים;
    • פיתוח מנהיגות אישית וחברתית. 
  • מאפיינים התפתחותיים בגיל הרך כמפתח להבנת עולם הילד 
  • פיתוח העצמה והכשרה אישית
    • קורס מד"א;
    • קורס בטרם;
    • רענון כללי בטיחות ובטחון.
  • הכשרה תקופתית על התכנית הפדגוגית החודשית - במפגשים מוצגת לצוותים התכנית הפדגוגית ומועברת הכשרה על הנושאים שבה 

הסכמים